הבניה חברתית של המציאות
הבניה חברתית של המציאות: תיאוריית ההבניה החברתית של המציאות מתבססת על היותנו בני אדם החיים בעולם בו אין משמעות אחת קבועה. מאחר ואין משמעות אחת קבועה, בעלי כוח בחברה, כדוגמת פוליטיקאים, טייקונים ואנשי תקשורת, מנסים להבנות לצופים מציאות מסוימת המשרתת אותם על ידי הצגה של מציאות סובייקטיבית כמציאות אובייקטיבית. אמצעי התקשורת בהכרח מציגים תמונה לא אובייקטיבית של המציאות, ובכך משפיעים על הראיה הערכית אידיאולוגית של הנמענים את המציאות. לתקשורת חלק נכבד בבניית תמונת העולם של החשופים אליה. השפעה זו גוברת כאשר: הנמענים מרבים להיחשף לתקשורת, הנמענים תלויים בתקשורת כמקור עיקרי של מידע, הנמענים מייחסים לתקשורת אמינות גבוהה יותר מאשר למקורות אחרים.
מושג זה מתקשר לעבודתי בכך שהמבנה המשפחתי המוצג בפרסומות הוא בעצם הבניה חברתית של המציאות , התקשורת מציגה את מיתוס המשפחה לפי האינטרסים שלה ובעלי כוח בחברה כמו אנשים הפרסום של החברות הגדולות , הם בעצם מבנים לצופים אידיאל של המשפחה המושלמת כדי לשרת אותם כאשר הם מציגים מציאות סובייקטיבית כמציאות אובייקטיבית. ובכך הם משפיעים על הראיה הערכית אידיאולוגית של הצופים לגבי מהו מבנה המשפחה המקובל .

תגובות
הוסף רשומת תגובה